Na pulpicie DRUGI-ego numeru „Nośnika” połyskują – czasem wesoło, a czasem w ogóle nie – ikony narzędzi do rozprężania zmysłów.
Adolf Hitler, niespełniony malarz, obok kału bułgarskiego chłopa oraz siekanych jąder byka, spożywał w dużych ilościach piksele RGB, a jego obraz pt. Barbarossa jest największą wizją ćpuna (olej w żyłę, 999999999 x 999999999 px), która została wprowadzona w życie.
Zapraszając autorki i autorów do DRUGI-ego „Nośnika”, wierzyliśmy, że otrzymamy stos porażek formalnych, w których niemiecki mundur (szyty w fabrykach Hugo Bossa [TRUE STORY]) poddaje się radzieckim walonkom (gruby filc w usta). Czekaliśmy na Stalingrad języka, a okazało się, że akcja tej opowieści będzie toczyć się gdzie indziej. Nie doświadczycie wyznań na kozetce, psów ujeżdżających wyobraźnię, nie będzie kombatanckich opowieści wojennych. W zamian zapraszamy Was na imprezę z delikatnym beatem objawiającym się w przedziale 115-160 uderzeń na minutę. Przed czytaniem nie zapomnijcie o założeniu białych rękawiczek i wetknięciu sobie w usta gwizdków. W tej opowieści syntezatory nie są niczym niezwykłym, na ich widok nie popuszczamy; w tej opowieści syntezatory są wpisane w kalendarz wydarzeń odbywających się między piąteczkiem a czwarteczkiem. Puszczamy Wam rave’owy set literacki, w którym faza jest jednym z elementów imprezy, być może nie najważniejszym.
Zrezygnowaliśmy z typowej struktury folderów: poezja, proza i publicystyka, a w ich miejsce wstawiliśmy cztery podkatalogi: konopie indyjskie, stymulanty, psychodeliki oraz depresanty, którym przypisaliśmy cztery modele barw: CMYK, RGB, HSB oraz GRAYSCALE.
Zatem w dziale CMYK znajdziecie utwory, które zostały wydrukowane lub opisują druk plakatów na trawie. W kolorach RGB na monitorze wyświetla się kokaina, amfetamina, mefedron, brefedron. W barwach HSB zapoznacie się ze światem po MDMA, MDM, LSD, DMT. Natomiast w GRAYSCALE zakosztujecie jednego tekstu, który powstał pod wpływem alkoholu.
FAZA PANY (lub nie).
Leszek Onak
######
W środku:
CMYK
RGB
HSB
GRAYSCALE
APPENDIX
######
Reaktywujemy Nośnik Rozdzielczości Chleba w nowej, cyklicznej formule zawierającej łatwo przyswajalne opioidy oraz rozpuszczalnik.
Czytaj online
Nośnik #2: DRUGI
Redakcja: Leszek Onak
Okładka: Agnieszka Zgud
Skład: Piotr Puldzian Płucienniczak
Współpraca redakcyjna: Łukasz Podgórni, Arkadiusz Wierzba
Miejsce wydania: Internet
Data wydania: 10.05.2014
Seria: Nośnik
Liczba stron: 124
Nakład na listopad 2018: 715 (pobrania) + 1102 (online) = 1817
Status edycji*: w pustce jabłka jest pestka. w pestce jabłka jest cyjanek. drylowałem jabłko. edytowałem jabłko. jeb łka. pustce jabłka jest pestka. w pestce jabłka jest cyjanek. drylowałem jabłko. edytowałem jabłko. jeb łka. jabłka jest pestka. w pestce jabłka jest cyjanek. drylowałem jabłko. edytowałem jabłko. jeb łka. jest pestka. w pestce jabłka jest cyjanek. drylowałem […]
Napój ten przeznaczony jest dla silnych i pewnych siebie mężczyzn z klasy wyższej, którzy nad popularność przedkładają autorytet i dobrze wiedzą, jak rozumiana jest we Wschodniej Europie władza. Na początku nie mogłem, obudziłem się, macam się po kroczu: jest w swoim miejscu, dopijam piwo. Gdzie są te dni, kiedy ich potrzeba? Teraz. Po serii telefonów […]
{Rec.} Kamil Sipowicz, Encyklopedia polskiej psychodelii. Od Mickiewicza do Masłowskiej, od Witkacego do street-artu, Warszawa 2013. O planowanej przez Sipowicza książce usłyszałem po raz pierwszy, gdy Pułka wspomniał o swojej z nim korespondencji. Filozof z Otwocka szykował wtedy summę psychodeliczną, której część miała zostać poświęcona poecie z Rudnika – dzieło w zamierzeniu rozległe i wyczerpujące […]
Rozdzielczość Chleba 2011-2018
Spędzaliśmy dużo czasu na Facebooku